p h o t o

Life is like a camera
Just focus on what's important
Capture the good times
Develop from the negatives, and if things don't turn out - take another shot
 

Min kärlek till fotografi & gamla kameror är obeskrivlig! Haha ne men.. jag älskar somsagt gamla saker. Det har en historia bakom sig. På något sätt rätt coolt. La ju ut ett inlägg förut om en gammal & ny blixt (finns i "photo" - kategorin), och då lovade jag er att jag skulle lägga ut ett inlägg om kameror. Fatta vad det har förändrats när man kollar på dagens kameror liksom.. Nu tänkte jag berätta lite kort om dom.
 
Om vi börjar från vänster på översta bilden. Den första kameran är farfars gamla. Den i mitten har jag köpt själv på ett ställe på stan som heter " Sakleteriet ". Sjuuukt vilken underar liten butik! <3 
Kan gå runt där inne jättelänge & bara drömma mig bort! Den sista kameran är oxå farfars. Tror det här intresset med att fotografera går i arv.
Farfar --> Pappa --> Jag!

Tänk vilka ögonblick man har fångat med dessa kameror.. 

Kommentera inlägget här: